Thursday, September 24, 2009

Undi UMNO untuk Pertahankan Islam

Tergiang-ngiang ditelinga sampai sakit kepala dok dengaq pasai hukum hakam.Ustaz aku cakap kalau kita bepegang kepada tali allah,maka kita berada dalam landasan islam.Depa kata kita(UMNO)tolak islam..betui ka..


Aku secara peribadi menolak Ulama politik atau direct cakap Nik Aziz.Aku tamau mintak maaf pasai tak panggil dia Tok Guru..bukannya guru aku..atau datuk kepada guru aku..pergi jahanam lah....

Setidaknya benak otakku masih boleh pikir lagi.Apa yang kerajaan BN yang di kepalai oleh UMNO tak pernah menghalang rakyat dari mengerjakan aktiviti agama malah dibina masjid,surau dan kemudahan-kemudahan untuk rakyatnya lebih selesa mengerjakan tuntutan islam.

Dek kera terlalu selesa tu la sampai kita sendiri keliru tahap islam kita.Aku Champion dalam agama aku.Aku lebih Islam dari orang lain..kata org tua tu..pakcik hadi yang dulunya keluarkan fatwa..terkedu kedu pasai parti dia buat macam dalam fatwa dia..kalau aku pun pening nak cover..

Pun begitu aku rasa tindakan pakcik hadi untuk menebus dosanya patut dipuji.Tapi Tok nik pulak tak bagi..kacau mariii..

sapa nik Aziz ni..?

antara Nik Aziz,Ayah Pin dan Rasul Melayu(kahar ahmad)sama ja..merasakan diri mereka lebih islam dari orang lain..tapi ayah pin lagi dashat dan tinggi ilmunya sampaikan tok guru agama lain sanggup minum ayaq kaki tuu..yang si rasul tu pun haru jugak..mmg betui takdak dalam quran kata rusul terakhir yang ada cuma Nabi terakhir Muhammad s.a.w...tapi bang kahar oii..nak jadi rasul kena la jadi nabi dulu...mana ada rasul yang bukan nabi..tupun berkepoi kepoi umat melayu turut...ni pun satu haruuu

Secara personal jugak UMNO aku rasa The Real Islamic Party..

Ni lah masaalahnya kalau mengaji bab islam kat ceramah dan tazkirah saja..cubala cari ustaz yang sahih sikit ilmunya.

Bab Kebangsaan bukan masaalah besar sebenarnya,pasai di malaysia mejoriti dan ketuanan adalah melayu..pangkah pas comfirm ka masuk surga..habis camna kalau kita dok kat negara selain malaysia..depa semua nak masuk mana mana pulak..ahli neraka ka depa tu semua..surga allah bukan untuk orang Malaysia saja atau tepatnya yang pangkah Pas saja..adoiii..aku pening laaa...

kat Penang ni muncul khalifah umar..wahh hebat mat spek tu..tak perlu jadi islam pun boleh kompom masuk surga jugak dia tu gamaknya..ada sapa ustaz,alim ulama atau ambia Pas yang menolak seorang pemimpin khafir dianggap sebagai pemimpin yang membela islam..nak percaya hadis nabi ka nak percaya kata dia...ishh aku payah la macam ni....

siapa aku sebenarnya kalau jadi ahli UMNO..?
yang aku tau aku ahli Pas ka Umno ka Dap ka parti tapaware ka..kalau aku tak amalkan ajaran islam...neraka lah..menunggu aku...takutnya aku...

astafirullahal azim,allahommasolli ala muhammad waala ali muhammad,ashaduallaila ha illallah muhammad rasulullah..

No comments:

Post a Comment



Selawat Keatas Nabi

Selawat Keatas Nabi

Yb Masuk Kampung

Yb Masuk Kampung

bantuan basmi kemiskinan

bantuan basmi kemiskinan

Kursus sembelihan

Kursus sembelihan